نوشتن مقاله با هوش مصنوعی Jasper AI

  • 1403/5/22
  • توليد محتوا
  • 620
  • 0
  • 0
image

 ممکن است Jasper AI گزینه‌ای مناسب باشد! در این مطلب، تجربه خود را از استفاده از این ژنراتور قدرتمند هوش مصنوعی به اشتراک می‌گذارم. بله، واقعاً با جاسپر نوشتم! شما فقط باید به حرف من اعتماد کنید.

به عنوان یک وبلاگ نویس، بازاریاب یا خالق محتوا، Jasper AI ادعا می‌کند که می‌تواند روند نوشتن شما را تحول بخش کند. در این مطلب، ویژگی‌های اصلی Jasper AI را بررسی می‌کنیم، یاد می‌گیریم چگونه از این ابزار بهترین استفاده را ببریم، مزایا و معایب آن را مقایسه می‌کنیم و در نهایت تصمیم می‌گیریم که آیا Jasper AI برای نیازهای شما مناسب است یا خیر.

پس یکبار و برای همیشه با بلوک نویسنده خداحافظی کنید و با استفاده از هوش مصنوعی جاسپر، به تولید محتوای بی دردسر خوش آمدید!

Jasper AI چیست؟

جاسپر یک ابزار هوش مصنوعی برای نوشتن است که از پردازش زبان طبیعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشین استفاده می‌کند تا متنی شبیه به انسان را در زمان واقعی بسازد. به اختصار، جاسپر یک دستیار نوشتاری هوش مصنوعی است که برای بازاریابان محتوا و صاحبان کسب و کاری که می‌خواهند محتوای اصیل را سریع تولید کنند، بسیار مفید است!

یکی از بهترین ویژگی‌های Jasper AI این است که محتوای اصیل را بدون دزدی ادبی ایجاد می‌کند تا اطمینان حاصل شود که محتوا منحصر به فرد است. همچنین می‌توانید از Jasper AI برای نوشتن با لهجه‌های مختلف استفاده کنید، از ویژگی چت آن به عنوان جایگزین ChatGPT استفاده کنید و از الگوهای متنوع آن برای هر سبک نوشتاری که دارید بهره ببرید.

امکانات Jasper AI بی‌پایان است. از آن برای ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی مؤثر، مطالب وبلاگ و زیرنویس‌های رسانه‌های اجتماعی با کلمات کلیدی خاص استفاده کنید.

جاسپر نه تنها خوب نوشته می‌شود، بلکه ظاهر جذابی هم دارد. رابط کاربری هوش مصنوعی Jasper تمیز و ساده است، که استفاده از این ابزار را بسیار آسان می‌کند.

در نهایت، Jasper AI بیش از ۳۰ زبان جهانی را پشتیبانی می‌کند، که نشان از تنوع و قابلیت آن برای تولید محتوای جهانی است.

ویژگی های اصلی Jasper AI

جاسپر هوش مصنوعی دارای ویژگی‌های متعددی برای ایجاد محتوا است:

۱. **یکپارچه‌سازی با سئوی Surfer**: جاسپر امکان ادغام با ابزار سئوی Surfer را فراهم می‌کند، به طوری که می‌توانید از تولید محتوای اصیل توسط جاسپر با هوش مصنوعی استفاده کنید و از کلمات کلیدی مورد نیاز برای بهینه‌سازی و رتبه‌بندی آن استفاده کنید.

۲. **عملکرد چت**: از قابلیت چت جاسپر برای ایده‌پردازی، بازنویسی متون، پاسخ به سوالات و حتی ایجاد محتوای خلاق مانند شعر یا داستان استفاده کنید.

۳. **الگوها**: از حالت Jasper s Power برای دسترسی به بیش از ۵۰ الگو برای موارد مختلف استفاده کنید، از نوشتن طرح پست وبلاگ تا مقالات کامل در یک حرکت.

۴. **Enhance Prompt Button**: از این دکمه برای بهبود پیام متنی خود و دستیابی به نتایج بهتر استفاده کنید.

۵. **Jasper Art**: از Jasper Art برای تبدیل کلمات خود به تصاویر زیبا برای محتوایتان استفاده کنید.

۶. **صدای برند**: از امکان اسکن وب‌سایت توسط جاسپر برای درک لحن برند خود و اعمال آن در محتواهایی که برای آن نوشته می‌شود استفاده کنید.

۷. **کمپین‌ها**: با تولید چند قطعه محتوا با صدای منحصر به فرد برند خود، می‌توانید فوراً کمپین‌های موثری را آغاز کنید.

۸. **جستجوگر سرقت ادبی**: با پشتیبانی از Copyscape، مطمئن شوید که محتوای تولید شده اصیل است و در جای دیگری کپی نشده است.

نحوه استفاده از Jasper AI

بررسی جامع جاسپر بدون توضیح کامل درباره نحوه عملکرد آن کامل نیست! ما به شما نشان خواهیم دهیم که چگونه از اول تا آخر از تمام قابلیت‌های جاسپر، گام به گام استفاده کنید.


مرحله 1: ایجاد یک حساب کاربری

به جاسپر بروید و استفاده آزمایشی رایگان 7 روزه خود را شروع کنید!

می توانید انتخاب کنید که از حساب Google خود استفاده کنید یا با ایمیل ثبت نام کنید. از آنجا، یک طرح را انتخاب کنید و استفاده آزمایشی رایگان خود را شروع کنید!


مرحله 2: محتوای جدید ایجاد کنید

با کلیک بر روی دکمه بزرگ آبی در بالا سمت چپ شروع کنید تا محتوای جدید ایجاد کنید.

سپس، نوع محتوایی که می‌خواهید ایجاد کنید را انتخاب کنید.

  1. سند خالی: با جاسپر از ابتدا نوشتن را شروع کنید.
    2.استفاده از قالب جدید: با استفاده از قالب‌ها و روندهای کاری Jasper، محتوا را بنویسید.
    3. پست جدید در وبلاگ: یک پست کامل در وبلاگ را فوراً با جاسپر بنویسید.
    4. هنر جدید: از Jasper Art برای ایجاد تصاویر اصلی برای ارتقای محتوای خود استفاده کنید.
    بیایید با یک سند خالی شروع کنیم تا مفهوم‌ها را درک کنیم.

شما دو گزینه دارید:

"/" را تایپ کنید و به جاسپر بگویید چه چیزی بنویسد.
یک گزینه از پیش تعیین شده را انتخاب کنید.
من اخیراً با بلاک نویسنده سروکار داشته‌ام، بنابراین «یک پاراگراف درباره… بنویس» و سپس «...جاسپر چقدر عالی است» را انتخاب کردم.

"Enter" را بزنید ! در عرض چند ثانیه، جاسپر یک پاراگراف را بر اساس دستور شما نوشته است.

"Ctrl+J" را بزنید تا جاسپر به نوشتن ادامه دهد، یا یکی از پیام های متنی زیر متن را انتخاب کنید.

یک دکمه کوچک "Ask Jasper" هنگام برجسته کردن متن ظاهر می شود.

با انتخاب یکی از موارد زیر به جاسپر بگویید چگونه می‌خواهید محتوای شما را ویرایش کند:

بهبود نوشتن
لحن را تغییر دهید
تغییر طول
استفاده مجدد از محتوا
ترجمه کنید

در سمت راست بالای سند، چهار گزینه دارید:

از جاسپر بخواهید متن برجسته شده را دوباره بیان کند
Grammarly را برای بررسی املا فعال کنید
بررسی سرقت ادبی (نه رایگان)
به میانبرها و نکات صفحه کلید دسترسی پیدا کنید

در بالا، چهار گزینه "حالت" خواهید داشت:

حالت فوکوس
حالت چت
حالت SEO (باید در تنظیمات حساب شما فعال باشد)
حالت قدرت
همه اینها پنجره ای را در سمت چپ باز می کنند. بیایید آنها را امتحان کنیم!

  1. حالت فوکوس

حالت فوکوس به شما امکان می دهد زمینه را اضافه کنید تا جاسپر بهتر بنویسد. توضیحات، لحن صدا، و کلمات کلیدی را اضافه کنید (توجه: هر زمان که بخواهید می توانید این موارد را روشن یا خاموش کنید).

2. حالت SEO

در حالت سئو، می توانید از Surfer و Jasper با هم استفاده کنید تا به سرعت با هوش مصنوعی مقالات بهینه شده برای سئو بنویسید!

3. حالت چت

با Jasper Chat، می توانید با Jasper به گونه ای صحبت کنید که گویی با یک دوست صحبت می کنید. دستورات جاسپر را بدهید و او را تماشا کنید که در زمان واقعی پاسخ می دهد (این اساساً یک جایگزین ChatGPT است).

انتخاب کنید که آیا می خواهید جاسپر سرعت یا کیفیت را در اولویت قرار دهد.

من همان اعلان متن را با استفاده از هر دوی این ویژگی ها آزمایش کردم.

چت جاسپر با انتخاب "سرعت" نوشته شده است.
جاسپر این محتوای خوانا را در چند ثانیه تولید کرد. این گزینه برای کسانی که نیاز به تقویت گردش کار و تولید سریع محتوا دارند، بهترین است.

چت جاسپر با انتخاب «کیفیت» نوشته شده است.
با انتخاب گزینه «کیفیت»، جاسپر زمان بیشتری برای تولید محتوا داشت. با این حال، خروجی پیچیده تر است.

هنگامی که شروع به تایپ می کنید، گزینه ای برای افزایش درخواست خود نیز خواهید داشت.

در اینجا جاسپر اعلان متن من را تقویت کرد:

این پیام متنی خیلی بهتر از متنی است که من در نظر گرفتم! در اینجا چیزی است که Jasper AI از این دستور ایجاد کرد:

محتوای تولید شده جاسپر عالی است! این بسیار دقیق تر و قانع کننده تر از متن اصلی من است.

ویژگی «Enhance Prompt» و گزینه ای که به Jasper می گوید سرعت یا کیفیت را در اولویت قرار دهد، به Jasper Chat برتری نسبت به جایگزین های نوشتن هوش مصنوعی مانند ChatGPT می دهد.

4. حالت قدرت

برای شروع نوشتن وبلاگ، توضیحات محصول آمازون، خطوط موضوع ایمیل و موارد دیگر به بیش از 50 الگو دسترسی داشته باشید!

من چارچوب AIDA را برای اینکه چرا مردم باید از Jasper AI استفاده کنند، انتخاب کردم و در اینجا چیزی است که به دست آمد:

این است که چگونه می توان از Jasper AI به طور خلاصه استفاده کرد. با شروع با یک الگو، نوشتن یک پست وبلاگ کامل با یک «پست وبلاگ تک شات»، یا ایجاد هنر و تصاویر هوش مصنوعی با هنر جاسپر برای استفاده در محتوای خود، با استفاده از Jasper به راحتی امتحان کنید!

ویژگی های اضافی

چند ویژگی دیگر با جاسپر وجود دارد که می‌خواستم با شما به اشتراک بگذارم: صدای برند و کمپین‌ها. اینها برای کسانی که می خواهند اطمینان حاصل کنند که صدای برندشان در چندین محتوا ثابت می ماند بسیار مفید است.

صدای اختصاصی

Jasper دارای ویژگی Brand Voice است که به شما امکان می دهد لحنی از صدای خود ایجاد کنید که نشان دهنده برند شما باشد. سپس می‌توانید از این صدای برند به عنوان آهنگ صدا برای هر محتوایی که با استفاده از جاسپر می‌نویسید استفاده کنید.

در اینجا نحوه ایجاد صدای اختصاصی با جاسپر آمده است!

1) در داشبورد، «صدای برند» را انتخاب کنید.

2) "افزودن صدا" را انتخاب کنید.

3) برای اینکه جاسپر وب سایت شما را اسکن کند تا لحن صدای برند شما را بفهمد، «Enter a URL» را انتخاب کنید، یا «از متن» را انتخاب کنید تا متنی که نشان دهنده برند شما است ارسال شود (هر دو روش چند ثانیه طول می کشد).

4) صدای برند خود را نام ببرید و تغییرات را ذخیره کنید.

اکنون، هر زمان که از یک گردش کار یا قالب در جاسپر استفاده می کنم، می توانم صدای برندی که ایجاد کرده ام را به عنوان آهنگ صدا انتخاب کنم! با استفاده از این ویژگی، می توانید صدای برند ثابتی را در تمام محتوای نوشتاری خود حفظ کنید و از یکنواختی پیام های خود اطمینان حاصل کنید.

کمپین ها

جاسپر همچنین اخیراً ویژگی "کمپین ها" را منتشر کرده است تا فوراً چندین قطعه محتوا را با استفاده از لحن صدای برند شما ایجاد کند.

در اینجا نحوه استفاده از کمپین ها با استفاده از جاسپر آمده است!

1) در داشبورد، "کمپین ها" را انتخاب کنید.

2) یک کمپین جدید راه اندازی کنید.

3) کمپین خود را نام گزاری کنید، لحن صدا را انتخاب کنید و زمینه را ارائه دهید.

4) محتوایی را که می خواهید Jasper برای این کمپین ایجاد کند انتخاب کنید و Generation را بزنید.

5) در عرض چند ثانیه، جاسپر محتوای این کمپین را تولید خواهد کرد. سپس می توانید این قطعات محتوا را انتخاب کرده و آنها را در ویرایشگر تغییر دهید!

با ویژگی کمپین ها، بازاریابان می توانند محتوای متعددی را با لحن صدای برند خود تولید کنند و در عین حال در زمان صرفه جویی کنند.

مزایا 

- تولید سریع محتوا: هوش مصنوعی جاسپر قادر است محتوا را با سرعت بالا تنظیم کند، زمان و هزینه را صرفه‌جویی کند و بهره‌وری را افزایش دهد. حتی می‌توانید انتخاب کنید که آیا جاسپر باید بر روی سرعت یا کیفیت تمرکز کند.

- محتوای اصیل و بدون کپی: کاربران می‌توانند انتظار داشته باشند که محتوای 100% اصیل و بدون هیچ گونه کپی‌برداری ادبی را دریافت کنند و از صحت و اعتبار آن اطمینان حاصل کنند.

- محتوای مناسب برای SEO: با ترکیب Surfer SEO، هوش مصنوعی جاسپر محتوای بهینه شده برای موتورهای جستجو ایجاد می‌کند و به بهبود رتبه‌بندی و جلب ترافیک طبیعی کمک می‌کند.

- تولید محتوای چند منظوره: از تبلیغات تا نگارش کامل پست‌های وبلاگ در یک زمان، جاسپر می‌تواند انواع محتواها را تولید کند.

- پشتیبانی چند زبانه: با پشتیبانی از بیش از 25 زبان جهانی، جاسپر به کاربران این امکان را می‌دهد که محتوا را به زبان‌های مختلف ایجاد کرده و دسترسی و مخاطبین خود را گسترش دهند.

- ویژگی Tone of Voice به جاسپر شخصیت می‌بخشد و محتوا را جذاب می‌کند.

- جاسپر AI بسیار کاربرپسند است. با شروع با جاسپر، ربات دوستانه، رابط کاربری روشن و دوست‌داشتنی و قابلیت پیمایش آسان دارد. تیم جاسپر منابع و جامعه فیسبوکی را ارائه می‌دهد که در صورت نیاز، به آن دسترسی دارید (ربات چت در گوشه سمت راست پایین، صفحه راهنما و پشتیبانی، آکادمی جاسپر، کلاس‌های آموزشی زنده 30 دقیقه‌ای و کانال یوتیوب).

معایب

هرچند هوش مصنوعی جاسپر در تهیه محتوای عالی موثر است، اما ممکن است از جنبه‌هایی مانند خلاقیت فردی، تجربه شخصی و لمس انسانی کمبود داشته باشد که برخی از کاربران به آن اهمیت می‌دهند. همچنین، ممکن است برای فهم مطالب پیچیده یا مرتبط با زمینه‌های خاص، نیاز به کمک انسانی داشته باشد که می‌تواند منجر به تولید محتوای کمتر دقیق شود.

اعتماد به تنها هوش مصنوعی جاسپر ممکن است باعث از دست دادن دیدگاه‌ها و نگاه‌های منحصربه‌فردی شود که نویسندگان انسانی می‌توانند ارائه دهند. همچنین، وابستگی زیاد به فناوری هوش مصنوعی می‌تواند باعث تولید محتوای تکراری یا عمومی شود که ممکن است جریان کار را مختل کند.

با اینکه جاسپر یک دستیار نویسندگی بی‌نظیر است، توصیه می‌شود تا محتوای ایجاد شده توسط آن، توسط یک انسان بررسی و ویرایش شود تا کیفیت و دقت آن بهبود یابد. هزینه‌های استفاده از جاسپر نیز باید مدنظر قرار گیرد، زیرا آنچه از 39 دلار در ماه شروع می‌شود و با استفاده از ابزارهای اضافی مختلف ممکن است هزینه‌ها بیشتر شود.

چه کسی باید از Jasper AI استفاده کند؟

جاسپر یک ابزار هوش مصنوعی نوشتن است که برای هر فرد مفید است، اما بیشتر از همه به چند گروه از افراد کمک زیادی می‌کند:

1. بازاریابان محتوا
2. صاحبان کسب و کار و کپی‌رایترها
3. بازاریابان و تبلیغ‌کنندگان در رسانه‌های اجتماعی
4. نویسندگان و خالقان خلاق

بازاریابان محتوا

برای افرادی که محتواهای طولانی می‌نویسند مانند بازاریابان محتوا، استفاده از جاسپر مناسب است.

بازاریابان محتوا برای بهبود رتبه خود در نتایج جستجو و جلب توجه مخاطبان هدف، نیاز به محتوای بهینه دارند. با استفاده از ابزار Jasper s Surfer SEO، شما یک پلتفرم کامل برای تولید محتوای اصیل و بهینه با سرعت بی‌نظیر خواهید داشت.

هوش مصنوعی جاسپر با الگوهای گسترده‌اش بدون زحمت به شما امکان می‌دهد تا در انواع موضوعات مختلف محتوا ایجاد کنید. از نوشتن پست‌های وبلاگ گرفته تا طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و ارائه مقالات آموزنده، همه چیز در دسترس شماست.

بطور کلی، جاسپر به بازاریابان محتوا کمک می‌کند تا فرآیند تولید محتوای خود را آسان‌تر کنند، محتوای با کیفیت و اصیل ارائه دهند، رتبه خود در موتورهای جستجو بهبود بخشند و حضور خود در دنیای دیجیتال را گسترش دهند!

صاحبان مشاغل و کپی رایترها

اخیرا با اضافه شدن ویژگی Brand Voice، هوش مصنوعی جاسپر مزایای بیشتری برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند. این ویژگی به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، با صدای برند و پیام‌های آن همخوانی داشته باشد تا در هر کانالی که از آن استفاده می‌کنند مثل وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی یا مطالب بازاریابی، همیشه به صورت پایدار حفظ شود.

با استفاده از ویژگی Brand Voice، کسب‌وکارها می‌توانند به هوش مصنوعی جاسپر درباره محصولات، خدمات و ویژگی‌های منحصر به فرد برند خود آموزش دهند. در نتیجه، جاسپر AI قادر است تا هویت و ارزش‌های برند را درک کرده و محتوایی ایجاد کند که اساسا با برند همخوانی دارد.

برای مثال، آژانس‌های املاکی که برای خود وبلاگ می‌نویسند، می‌توانند از این ویژگی برای آموزش هوش مصنوعی جاسپر درباره خدمات، تحلیل‌های بازار محلی و ویژگی‌های منحصر به فرد برندشان استفاده کنند و از محتوایی که توسط هوش مصنوعی تولید می‌شود بهره‌مند شوند.

کلیتا، ویژگی Brand Voice در جاسپر به شناخت برند کمک می‌کند و این امکان را به شرکت‌ها می‌دهد که بازاریابی مؤثرتری بر اساس هویت ویژه برندهای خود ارائه دهند.

بازاریابان و تبلیغ کنندگان رسانه های اجتماعی

بازاریابان و تبلیغ‌کنندگانی که از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، می‌توانند از هوش مصنوعی جاسپر برای بهبود استراتژی‌ها و کمپین‌های خود بهره ببرند.

جاسپر الگوهای مفیدی برای استفاده در رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات ارائه می‌دهد که به بازاریابان و تبلیغ‌کنندگان اجتماعی این امکان را می‌دهد تا به سرعت محتوای جذاب ارائه دهند. همچنین، شما می‌توانید یک صدای برند خاص ایجاد کنید تا تبلیغات و محتواهای رسانه‌های اجتماعیتان هماهنگ باشند و شناخت برند شما را تقویت کنند.

اما قابلیت‌های بیشتری نیز وجود دارد: هوش مصنوعی جاسپر ویژگی کمپین‌هایی را فراتر از پست‌های رسانه‌های اجتماعی فراهم می‌کند. این قابلیت هماهنگی کمپین‌های بازاریابی را آسان می‌کند و به بازاریابان و تبلیغ‌کنندگان اجتماعی این امکان را می‌دهد تا کمپین‌هایی با پیام‌دهی ثابت برند و صدای یکپارچه را در کانال‌های مختلف برنامه‌ریزی و اجرا کنند.

با هوش مصنوعی جاسپر، مدیران رسانه‌های اجتماعی و تبلیغ‌کنندگان می‌توانند زمان صرفه‌جویی کنند، صدای ثابت برند داشته باشند و روش‌های خلاقانه تری برای کمپین‌های خود کشف کنند.

نویسندگان و نویسندگان خلاق

نویسندگان و نویسندگان خلاق به دلایل مختلفی می توانند در استفاده از هوش مصنوعی جاسپر ارزش پیدا کنند.

 

 

 

تگ ها