درباره Claude AI در مقایسه با چت جی پی تی

  • 1402/9/30
  • چت بات ها
  • 3586
  • 0
  • 0
image

اما GPT-4 تنها مدل زبان در شهر نیست. رقیب جدیدی از Anthropic، استارت‌آپی که توسط محققان سابق OpenAI تأسیس شده، ظهور کرده است. Anthropic ادعا می‌کند که مدل زبانی آن به نام Claude AI قادر است کارهایی را انجام دهد که GPT-4 نمی‌تواند: تجزیه و تحلیل ارزش کل محتوای یک کتاب را در کمتر از یک دقیقه.

Claude AI چگونه کار می کند؟

Claude AI شبیه به GPT-4 است که با پیش‌بینی نشانه بعدی (بخشی از یک کلمه) در یک دنباله زمانی که ورودی خاصی داده می‌شود، کار می‌کند. با این حال، Claude AI یک پنجره زمینه بسیار بزرگتر از GPT-4 دارد، به این معنی که می‌تواند داده‌های ورودی بیشتری را به طور همزمان پردازش کند. پنجره زمینه مانند حافظه کوتاه مدت برای یک مدل زبان است و تعیین می‌کند که چه مقدار اطلاعات می‌تواند در هنگام تولید خروجی در نظر گرفته شود.

به گفته Anthropic، پنجره زمینه Claude AI می‌تواند تا 100000 توکن را در خود جای دهد، یعنی حدود 75000 کلمه که برای یک کتاب کامل مانند گتسبی بزرگ کافی است. در مقایسه، پنجره زمینه GPT-4 زمانی که به عنوان بخشی از ChatGPT استفاده می‌شود به 4096 نشانه (حدود 3000 کلمه) و در GPT-4 API (که در حال حاضر فقط از طریق لیست انتظار در دسترس است) به 8192 یا 32768 نشانه محدود می‌شود. این بدان معناست که Claude AI می‌تواند متن‌های طولانی‌تر را تجزیه و تحلیل کند و در مکالمات طولانی‌تر از GPT-4 شرکت کند. به عنوان مثال، آنتروپیک ادعا می‌کند که کل متن گتسبی بزرگ را در هوش مصنوعی Claude بارگذاری کرده و یک خط را تغییر داده تا بگوید آقای کاراوی «مهندس نرم‌افزاری است که در آنتروپیک روی ابزارهای یادگیری ماشین کار می‌کند». وقتی از Claude AI خواسته شد که تفاوت را تشخیص دهد، در 22 ثانیه پاسخ صحیح را داد.

دستاوردها و پیامدها

توانایی هوش مصنوعی کلود در پردازش حجم زیادی از متن، کاربردهای گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف دارد. به عنوان مثال، می‌تواند به کسب و کارها کمک کند تا اطلاعات مهم را از چندین سند به وسیله تعامل مکالمه استخراج کنند. همچنین می‌تواند به دانش‌آموزان و پژوهشگران در مطالعه و تجزیه و تحلیل متون پیچیده کمک کرده و آنها را در فهم بهتر مطالب یاری دهد.

با این حال، هوش مصنوعی کلود همچنین چالش‌ها و خطراتی را به همراه دارد که باید به آنها پرداخته شود. به عنوان مثال، چگونه می‌توان اطمینان حاصل کرد که هنگام تجزیه و تحلیل متون، هوش مصنوعی کلود دقیق و قابل اعتماد عمل می‌کند؟ چگونه می‌توان از تولید خروجی‌های مضر یا مغرضانه توسط هوش مصنوعی کلود جلوگیری کرد؟ و چگونه می‌توان حریم خصوصی و حقوق مالکیت معنوی نویسندگان و منابع متونی که هوش مصنوعی کلود پردازش می‌کند را حفاظت کرد؟

این سوالات نشان‌دهنده چالش‌هایی هستند که Anthropic و سایر محققان و توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی باید به آنها پاسخ دهند. آنها به بهبود و استقرار مدل‌های زبان خود ادامه می‌دهند. همانطور که هوش مصنوعی کلود نشان می‌دهد، مدل‌های زبان هر روز قدرتمندتر و همه‌کاره‌تر می‌شوند، اما همچنین به مسئولیت و نظارت بیشتری نیاز دارند.

Claude AI یک مدل زبان جدید از Anthropic است که می تواند ارزش کل مطالب یک کتاب را در کمتر از یک دقیقه تجزیه و تحلیل کند. این به آن برتری نسبت به GPT-4، مدل زبانی پیشرفته فعلی از OpenAI می‌دهد. با این حال، کلود هوش مصنوعی همچنین چالش‌ها و خطراتی را به همراه دارد که قبل از اینکه بتوان به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرد و به آن اعتماد کرد، باید مورد توجه قرار گیرد.

تگ ها