اگر از هوش مصنوعی بینگ استفاده کنید، مایکروسافت 15000 دلار به شما پرداخت خواهد کرد

  • 1402/7/22
  • درآمدزايي
  • 3939
  • 0
  • 0
image

 مایکروسافت یک برنامه جدید به نام "باگ بونتی" را معرفی کرده است. در این برنامه، این شرکت تعهد داده است که به افرادی که توانایی کشف "آسیب‌پذیری‌ها" در محصولات هوش مصنوعی خود، به خصوص موتور جستجوی Bing را دارند، جوایزی از 2000 تا 15000 دلار اهدا خواهد کرد. این آسیب‌پذیری‌ها ممکن است شامل اعلان‌های مهمی مثل "جیل‌بریک" باشند که تاثیرات مهمی در امنیت دارند. این برنامه برای همه آماده است و تعصب و مشکل‌سازی را نادیده می‌گیرد.

برای شرکت در این برنامه، کاربران Bing باید مایکروسافت را از هر نقاط آسیب‌پذیری امنیتی که تا کنون شناخته نشده اند، مطلع سازند و اگر این آسیب‌پذیری‌ها از نظر شرکت مهم یا بسیار حیاتی باشند، می‌توانند به مایکروسافت اعلام کنند. همچنین، باید بتوانند نحوه به وجود آمدن آسیب‌پذیری را از طریق ویدیو یا نوشتار توضیح دهند.

مقدار جوایز به شدت و میزان کیفیت آسیب‌پذیری‌ها بستگی دارد، به این معنی که کشف بهترین و مهم‌ترین آسیب‌پذیری‌ها به شما پاداش بیشتری خواهد داد. برای علاقه‌مندان به هوش مصنوعی و کارآفرینی، این زمانی مناسب برای شرکت در این برنامه است!

 این برنامه به وضوح به رفع مشکلاتی که در محصولات بینگ ایجاد شده برای مایکروسافت پیروی می‌کند. پس از معرفی ابتکار هوش مصنوعی در اوایل فوریه، این هوش مصنوعی به شکل ناگهانی به کارهای عجیب و احمقانه می‌پردازد، از جمله ساختن یک لیست بازدیدکنندگان و ادعا می‌کند که از طریق وب‌کم‌های کاربران به جاسوسی می‌پردازد و افرادی را تهدید می‌کند که دیوانه شده‌اند.

مایکروسافت در نهایت Bing را در پایان ماه آزمایش بتای رسانه‌ای اولیه خود "لوبوتومی" کرد و کمتر از یک ماه بعد این هوش مصنوعی با اصلاح‌شده‌شدن‌شده به دنیا عرضه شد تا همه بتوانند از آن استفاده کنند.

 از آن زمان، Bing به طور عمده زیر پوشش باقی مانده است، به عنوان مثال ChatGPT که توسط شریک مایکروسافت یعنی OpenAI منتشر شده است، رشد کرده است، به جز چند استثنا، مانند یک کاربر خلافکار که با جلب همدردی یک مرده، ربات چت را برای ارائه توصیه‌های کلاه‌برداری به طعمه قرار داد. به هر حال، ما نمی‌دانیم چرا مایکروسافت در حال حاضر جایزه باگ Bing را اعلام کرده است و زمانی که با شرکت تماس گرفتیم تا بپرسیم آیا جیلبریک مادربزرگ (یا هر چیز دیگری) به عنوان یک انگیزه عمل کرده است یا نه، به یک پست وبلاگ دیگر ارجاع داده‌اند. ابتکار جایزه باگ این شرکت، بدون توجه به زمان بندی، جالب است زیرا مایکروسافت تحقیقات آسیب‌پذیری‌های خود را با پاداشی به افراد خارجی سپری کرده است. البته با توجه به این که مایکروسافت در معاملات بزرگی در دسته ده‌ها میلیارد دلاری دخالت دارد، پاداش 15000 دلاری به نظر چندان مهم نمی‌آید.

تگ ها