نحوه نوشتن پرامپت های بهینه برای هوش مصنوعی و معرفی 7 ابزار

  • 1402/7/10
  • پرامپت ها
  • 3842
  • 1
  • 0
image

در امروزه، شنیدن خبرهای مرتبط با ابزارهای هوش مصنوعی معمولی نیست. انواع مدل‌های هوش مصنوعی واقعیت‌افزا مانند ChatGPT و GPT-3 و همچنین مدل‌های متن به تصویر هوش مصنوعی مثل DALL-E2 و NightCafe، به ما فرصت‌های جدیدی را نشان می‌دهند. این ابزارها همچنین در حال تغییر روند صنایع و نحوه تعامل ما با فناوری‌های نوظهور هستند.

برای مثال، Observe.AI به تازگی مجموعه‌ای از تکنولوژی هوش مصنوعی در زمان واقعی معرفی کرده است که به نمایندگان مرکز تماس راهنمایی‌های شخصی‌سازی شده را ارائه می‌دهد تا تعاملات تماس‌ها را بهینه کند. این تکنولوژی در آزمایش‌های بتای Observe.AI به افزایش 10 درصدی تبدیل‌ها و کاهش 60 درصدی زمان نگهداری کمک کرده است.

همچنین، گوگل اخیراً مدل هوش مصنوعی خود به نام MusicLM را معرفی کرده که موسیقی را براساس پیام‌های متنی تولید می‌کند. این مدل می‌تواند موسیقی با فرکانس 24 کیلوهرتز تولید کند و آن را به مدت چند دقیقه حفظ کند. با این حال، برای استفاده از MusicLM باید دستورات دقیقی ارائه داد.

در این مقاله، ما تحت بررسی قرار دادیم که چگونه تکنولوژی هوش مصنوعی در حال تغییر صنایع و چگونگی بهره‌برداری از آژانس‌ها و خدمات هوش مصنوعی برای بهبود فرآیندها و سریع‌تر رسیدن به اهداف ما کمک می‌کند.

دستورات هوش مصنوعی چیست؟

درخواست‌های هوش مصنوعی، دستورات و راهنمایی‌هایی هستند که به ابزارهای هوش مصنوعی می‌گویند که چه کاری انجام دهند. به عبارت دیگر، این درخواست‌ها نشان می‌دهند که می‌خواهید از ابزار هوش مصنوعی چه جوابی دریافت کنید. برای مثال، اگر از یک مدل هوش مصنوعی مثل ChatGPT استفاده می‌کنید، می‌توانید به آن بگویید که یک متن خاصی ایجاد کند یا به یک سوال خاصی پاسخ دهد.

این درخواست‌ها می‌توانند شامل متن، عبارات، یا حتی کد باشند. به وسیله‌ی این درخواست‌ها، می‌توانید به مدل‌های هوش مصنوعی دستور دهید که وظایف خاصی را انجام دهند. مهمترین نکته این است که باید درخواست‌های مناسب و دقیقی ایجاد کنید تا مدل‌های هوش مصنوعی بتوانند نتایج دقیق‌تری ایجاد کنند.

در کار با مدل‌های هوش مصنوعی مثل ChatGPT، ایجاد درخواست‌های مناسب و بهینه بسیار مهم است تا بتوان از آنها بهره‌برداری بهتری کرد.

در اینجا مثال دیگری از این است که اگر از یک تولید کننده تصویر هوش مصنوعی استفاده می کنید، یک درخواست شبیه (و نتیجه آن) چگونه باشد:

نحوه بهینه سازی درخواست های هوش مصنوعی

بسته به نوع ابزار هوش مصنوعی که از آن استفاده می‌کنید، می‌توانید اعلان‌های هوش مصنوعی را بهینه کنید. اگر از یک ابزار هوش مصنوعی متن به متن استفاده می‌کنید، می‌توانید به موارد زیر توجه کنید:


وضوح و دقت: اعلان‌های خود را واضح و دقیق بنویسید. سعی کنید توصیف‌های کوتاه و مختصری ارائه دهید تا ابزار هوش مصنوعی بتواند بهتر پاسخ دهد.

آزمایش: درخواست‌های خود را آزمایش کنید. ابزار هوش مصنوعی ممکن است به نتایج دقیقی در ابتدا نرسد. از آزمایش‌ها برای بهبود درخواست‌ها و نتایج خود استفاده کنید.

اضافه کردن زمینه: به درخواست‌های خود زمینه بدهید. به جای درخواست‌های کلی، سعی کنید درخواست‌های با زمینه‌های خاصی بسازید. این به ابزار هوش مصنوعی کمک می‌کند تا بهتر پاسخ دهد.

به جای نوشتن «شعری در مورد عشق بسازید»، ممکن است بخواهید چیزی مانند «یک شعر کوتاه درباره عشق در عصر مدرن به سبک WB Yeats بنویسید» بنویسید. در زیر نمونه ای از یک اعلان با زمینه وجود دارد:

اطلاعات دقیق: اطلاعات مرتبط و دقیق را به ابزار هوش مصنوعی ارائه دهید. اطمینان حاصل کنید که داده‌ها و متن‌های ورودی شما مرتبط با موضوع و نیاز شما باشند.

ارائه مثال‌ها: با ارائه مثال‌ها، به مدل هوش مصنوعی کمک می‌کنید تا بهتر درک کند که چه نوع خروجی‌هایی را می‌خواهید. به عنوان مثال، اگر به دنبال تولید موسیقی هستید، می‌توانید نمونه‌های موسیقی مشابه را ارائه دهید.

سازماندهی: درخواست‌های خود را سازماندهی کنید. بهتر است درخواست‌های واضح و منظمی ارائه دهید تا ابزار هوش مصنوعی بتواند بهتر پاسخ دهد.

استفاده از تصاویر: اگر از تولید کننده تصویر هوش مصنوعی استفاده می‌کنید، می‌توانید از تصاویر نیز استفاده کنید و به آنها توضیحات دقیق اضافه کنید.

آزمایش و بهبود: اعلان‌های خود را آزمایش کنید و در صورت نیاز بهبود‌های لازم را ایجاد کنید. ممکن است نیاز باشد تا چند بار تا به نتایج دلخواه برسید.

استفاده از آژانس‌ها و خدمات بهینه‌سازی: اگر نیاز به بهینه‌سازی سریع دارید، می‌توانید از آژانس‌ها و خدمات مختلفی که در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می‌کنند، استفاده کنید. این آژانس‌ها می‌توانند به شما در بهبود اعلان‌های هوش مصنوعی کمک کنند.

  1. PromptBase

"PromptBase" یک بازار سریع است که به کاربران اجازه می دهد درخواست ها و دستورات بهینه شده را برای مدل های مختلف هوش مصنوعی مانند DALL-E، GPT-3، Midjourney و Stable Diffusion پیدا کنند یا حتی خودشان به فروش برسانند. این بازار بر مبنای ایده‌ای عمل می‌کند که یافتن درخواست‌های با کیفیت بالا در آنلاین ممکن است چالشی باشد، بنابراین PromptBase به کاربران این امکان را می دهد تا به راحتی درخواست‌های مورد نظر خود را پیدا کرده و از آنها استفاده کنند.

این سرویس برای هر دو کاربر و مهندسان سریع مفید است. به علاوه از دسترسی آسان به درخواست‌های آماده‌ای که توسط دیگران نوشته شده است، مهندسان سریع می‌توانند با فروش دستورات خود به ازای کسب درآمد نیز اقدام کنند. تا کنون از دسامبر 2022، این بازار بیش از ۱۱,۰۰۰ کاربر را جذب کرده است. نکته مهم این است که PromptBase دارای فرآیند بررسی است که انسان‌های واقعی تمام درخواست‌های موجود در بازار را مورد بررسی قرار می‌دهند. هر درخواست از مراحل تست‌های متعددی عبور می‌کند و در صورت نیاز به بهبودهای لازم، تایید نخواهد شد. علاوه بر این، مهندسان سریع می‌توانند حق انتشار درخواست‌های خود را در اختیار داشته باشند.

PromptBase به کاربران همچنین این امکان را می دهد که مهندسی سریع خود را آغاز کرده و تصاویری ایجاد کنند که می‌توانند آنها را در بازار بفروشند. مهندسان سریع ۸۰٪ از درآمد حاصل از فروش فوری و سفارشی خود را دریافت می‌کنند و از طریق Stripe پرداخت می‌شود. لازم به ذکر است که PromptBase ۲۰٪ کارمزد از تراکنش‌ها دریافت می‌کند. همچنین، کاربران می‌توانند مهندسان فوری را استخدام کنند تا برای مدل‌های هوش مصنوعی مانند GPT-3 و Midjourney پیام‌های سفارشی ایجاد کنند.

2. PromptLoop

PromptLoop یک سرویس بهینه‌سازی سریع هوش مصنوعی نیست، اما از توانایی‌های هوش مصنوعی برای بهبود صفحات گسترده‌ای مانند Google Sheets بهره می‌برد. این سرویس به شما امکان تجزیه و تحلیل لیست‌های فروش، ایجاد کلمات کلیدی، بهینه‌سازی محتوا برای جستجوها، نوشتن ایمیل‌ها و تجزیه و تحلیل پاسخ‌های نظرسنجی را می‌دهد.

PromptLoop برای بهینه‌سازی از مدل‌های هوش مصنوعی متن به متن مانند GPT-3 استفاده می‌کند. این مدل‌ها به صورت سفارشی تنظیم شده‌اند تا خروجی‌های مطلوب شما را تولید یا ویرایش کنند. در حال حاضر، کاربران می‌توانند به صورت رایگان و بدون نیاز به کارت اعتباری از این سرویس استفاده کنند. همچنین یک مدل آزمایشی به نام "PROMPTLOOPE" در دسترس است که افراد می‌توانند به صورت رایگان از آن استفاده کنند. این مدل آزمایشی به خصوص برای کارهای ساده و کوتاه مناسب است. برای دسترسی به ویژگی‌های حرفه‌ای، می‌توانید به یکی از طرح‌های پولی اشتراک بپیوندید. طرح Pro به شما اجازه می‌دهد از مدل‌های AI سفارشی استفاده کنید.

قیمت‌گذاری PromptLoop Pro بر اساس تعداد اعتبارهای ماهانه که می‌خواهید استفاده کنید متغیر است. اعتبارها برای محاسبه تعداد کاراکترهای پردازش شده توسط PromptLoop استفاده می‌شوند. یک اعتبار مناسب برای 10 کاراکتر است. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید ماهانه 50,000 اعتبار دریافت کنید، باید ماهانه 29 دلار پرداخت کنید. اگر نیاز دارید تا اعتبارهای بیشتری دریافت کنید، می‌توانید در هر زمان طرح خود را ارتقا دهید.

3. Anyword

Anyword یک سرویس بهینه‌سازی سریع هوش مصنوعی نیست، اما می‌تواند به شما در ایجاد محتوای بهینه، به ویژه برای کپی‌رایتینگ، کمک کند. با Anyword، می‌توانید پرسونای مشتری ایجاد کنید تا کپی سفارشی و مرتبط با مخاطبان هدف خود تولید کنید.

علاوه بر کپی‌رایتینگ تبلیغات، می‌توانید از این سرویس برای ایجاد صفحات فرود یا محصول، مطالب وبلاگ منظم، ایمیل‌های جذاب، توضیحات محصول متقاعدکننده برای آمازون و حتی پیام‌های متنی استفاده کنید. یکی از ویژگی‌های برجسته آن این است که به کاربران امکان می‌دهد دستیار نوشتن هوش مصنوعی را آموزش دهند تا به دنبال صدای برند خود و رقبای خود کپی تولید کند.

Anyword گزینه‌های طرح مختلفی را برای افراد و کسب‌وکارها ارائه می‌دهد. برای افراد، موارد زیر وجود دارد:

1. طرح شروع با هزینه 29 دلار در ماه (با 20000 اعتبار)
2. طرح داده محور با هزینه 99 دلار در ماه (با 30000 اعتبار)

برای کسب‌وکارها، موارد زیر موجود است:

1. حرفه‌ای
2. سایت اینترنتی

برای اطلاعات دقیقتر و دریافت نسخه نمایشی، باید با نمایندگان Anyword تماس بگیرید و قیمت را مشخص کنید.

4. Kore.ai

Kore.ai یک پلتفرم متخصص در فناوری هوش مصنوعی مکالمه‌ای است که به شرکت‌ها کمک می‌کند تا تجربیات بهتری برای مشتریان و کارمندان ایجاد کنند. این پلتفرم اخیراً نسخه 10.0 پلتفرم Kore.ai XO را معرفی کرده است که ابزار هوش مصنوعی مولد خود را به طور مداوم یاد می‌گیرد و توانایی آموزش و آزمایش خودکار را برای بهبود کارایی افزایش می‌دهد.

Kore.ai در حال حاضر از 12 صنعت مختلف از جمله خرده‌فروشی، تولید، مخابرات و مسافرت پشتیبانی می‌کند. با استفاده از این پلتفرم، می‌توانید پاسخ‌ها و پردازش درخواست‌های بازگشت یا مبادله را به طور خودکار انجام دهید، دارایی‌های فناوری اطلاعات را مدیریت کنید و تعامل مشتری را بهبود بخشید.

اگرچه Kore.ai یک آژانس بهینه‌سازی هوش مصنوعی نیست، اما از هوش مصنوعی برای بهبود تجربیات استفاده می‌کند. این فناوری از مکالمات مکالمه‌ای، پردازش زبان طبیعی، یادگیری ماشینی و دیگر فناوری‌های زبانی برای پردازش دستورات گفتاری یا نوشتاری استفاده می‌کند.

5. Conversion Sciences

Conversion Sciences خدمات بهینه‌سازی هوش مصنوعی را از طریق ویژگی Conversion Catalyst AI™ ارائه می‌دهد. این خدمات از ابزارها و الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای بهینه‌سازی نرخ تبدیل و سودآوری استفاده می‌کنند و همچنین به کاربران امکان دسترسی به بینش‌های زمان واقعی را می‌دهند. این خدمات به کاربران این امکان را می‌دهند تا به طور موثر بازدیدکنندگان را هدف قرار داده و آن‌ها را بر اساس ویژگی‌های مختلف بندی کرده و همچنین به توسعه استراتژی‌های بازاریابی کمک می‌کنند.

توجه داشته باشید که Conversion Sciences یک آژانس یا سرویس سریع هوش مصنوعی نیست، بلکه بهینه‌سازی نرخ تبدیل را با استفاده از خدمات یادگیری ماشین ارائه می‌دهد.

6. Creative Fabrica

Creative Fabrica یک مرکز متمرکز برای کاردستی و دسترسی به فونت‌ها و گرافیک است. این وبسایت به کاربران اجازه می‌دهد تا به سادگی به منابع هنری مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. همچنین با ویژگی CF Spark خود، کاربران می‌توانند هنرهای خود را با استفاده از هوش مصنوعی ایجاد کنند. با CF Spark Prompt Builder، می‌توانید اعلان‌های خود را بسازید، مرور کنید و بهینه کنید.

یکی از ویژگی‌های مهم این سازنده سریع این است که استفاده از آن بسیار آسان است. با اضافه کردن جزئیات به درخواست خود، می‌توانید آن را به دقت تعریف کنید و با جابجایی فیلترها برای رسانه هنری، رنگ، ابعاد و غیره، درخواست خود را دقیق‌تر کنید. بعد از بهینه‌سازی درخواست خود، می‌توانید روی دکمه Prompt کلیک کنید که شما را به یک پنجره جدید هدایت می‌کند. در اینجا می‌توانید خروجی نهایی خود را مشاهده کنید. توجه داشته باشید که برای مشاهده محصول نهایی باید یک حساب کاربری در Creative Fabrica ایجاد کنید.

7. Visualise.ai

Visualise.ai همچنین یک بازار سریع است که به کاربران امکان خرید و فروش درخواست‌های با کیفیت برای مدل‌های هوش مصنوعی مانند DALL-E، Midjourney و Stable Diffusion را می‌دهد. استودیو Visualise.ai به مهندسان سریع و علاقه‌مندان به هنر هوش مصنوعی این امکان را می‌دهد تا درخواست‌های خود را برای تولید هنر هوش مصنوعی وارد کنند. در اینجا یک نمونه از نحوه بهینه‌سازی درخواست‌های خود در Visualise.ai و نتیجه‌آن آورده شده است:

Visualise.ai به کاربران این امکان را می‌دهد که درخواست‌های خود را ایجاد کنند، آثار هنری را به صورت رایگان تولید کنند و درخواست‌های خود را با جامعه به اشتراک بگذارند. این ویژگی‌ها به مهندسان سریع و هنرمندان امکان می‌دهند تا با تبادل ایده‌ها و همکاری با یکدیگر، هنر هوش مصنوعی را به نقطه‌ی بالاتری برسانند.

تگ ها