image

TeachableMachine/ کامپیوتر و آموزش بده

کدنويسي
|

با استفاده از "ماشین آموزش‌پذیر"، شما قادر خواهید بود کامپیوتر را آموزش دهید تا تصاویر، صداها و حرکات شما را تشخیص دهد. این روش سریع و آسانی است که به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به تخصص یا برنامه‌نویسی، مدل‌های یادگیری ماشین را برای وبسایت‌ها، برنامه‌ها و دیگر نیازمندی‌هایتان ایجاد کنید. با استفاده از این ابزار، شما می‌توانید به راحتی و با سرعت، یک سیستم هوش مصنوعی شخصی خود را طراحی کنید که بتواند قابلیت تشخیص و تفسیر تصاویر، صداها و حرکات شما را داشته باشد. 

هزینه استفاده :
رايگان!
 
Teachable Machine چیست؟
 
Teachable Machine یک ابزار مبتنی بر وب است که امکان ایجاد مدل‌های یادگیری ماشین را به سرعت، سهولت و به صورت قابل دسترس برای همه فراهم می‌کند.
 
برای چه کسانی است؟
 
متخصصان آموزش، هنرمندان، دانشجویان، نوآوران و همگانی که ایده‌ای دارند که می‌خواهند بررسی کنند. هیچ نیازی به دانش پیشین در زمینه یادگیری ماشین نیست.
 
چگونه عمل می‌کند؟
 
شما یک رایانه را آموزش می‌دهید تا بتواند تصاویر، صداها و حالت‌های شما را بدون نوشتن هیچ کد یادگیری ماشینی، تشخیص دهد. سپس مدل خود را در پروژه‌ها، سایت‌ها، برنامه‌ها و موارد دیگر خود استفاده کنید.
 
 
چگونه شروع کنم؟
 
فقط به teachablemachine.withgoogle.com بروید و روی گزینه Get Started کلیک کنید. نیازی به ساخت حساب کاربری یا ورود به سیستم نیست.
 
من تازه‌کار هستم، نکات شروع کار مفیدی دارید؟
 
البته. لیست پخش از ویدیوهای آموزشی در این ابزار وجود دارد که به شما در طول راه کمک می‌کند. همچنین می‌توانید ویدیوی Coding Train دن شیفمن در مورد Teachable Machine را ببینید. همچنین، سه پروژه آماده برای تشخیص میوه، تلقیح سر و صداهای شما را ایجاد کرده‌ایم.
 
از چه نوع مواردی می‌توانم آن را آموزش دهم؟
 
در حال حاضر، شما می‌توانید Teachable Machine را با تصاویر (از دوربین وب یا فایل‌های تصویری)، صداها (در قطعات یک ثانیه‌ای از میکروفون شما) و حالت‌ها (جایی که رایانه موقعیت بازوها، پاها و غیره را از یک تصویر حدس می‌زند) آموزش دهید. احتمالاً انواع دیگری از آموزش در آینده اضافه خواهد شد 
 
 
من یک مدل آموزش دیدم... حالا چه کار کنم؟ 
 
می‌توانید مدل خود را برای استفاده در پروژه‌ها صادر کنید! برای کسب اطلاعات بیشتر درباره استفاده از مدل خود در پلتفرم‌ها و محیط‌های مختلف، به صفحه Github مراجعه کنید.
 
 
چگونه می‌توانم پروژه خود را ذخیره کنم؟
 
چند روش برای ذخیره کردن کار شما وجود دارد. می‌توانید:
 
پروژه کامل خود را در Google Drive ذخیره کنید. می‌توانید پروژه خود را در Google Drive ذخیره کنید. این یک فایل .zip است که شامل تمام نمونه‌ها در هر کلاس شما در Drive است. سپس می‌توانید آن فایل .zip را بعداً از Teachable Machine باز کنید تا از جایی که متوقف شده بودید ادامه دهید.
 
نمونه‌های خود را دانلود کنید. می‌توانید تمام نمونه‌ها در هر کلاس را دانلود کنید و اگر بخواهید با داده‌های همان نمونه کار کنید، بعداً آن‌ها را بارگذاری کنید.
 
مدل خود را دانلود کنید. اگر مدل خود را دانلود کنید و تب را ببندید، می‌توانید از آن مدل دانلود شده استفاده کنید - و هیچ چیزی در سرورها ذخیره نمی‌شود.
 
هیچ چیزی را ذخیره نکنید. اگر تب را ببندید و هیچ کدام از گزینه‌های بالا را انجام ندهید، هیچ چیزی در مرورگر شما یا در سرورها ذخیره نمی‌شود.
 
آیا می‌توانم از مدل خود خارج از Teachable Machine استفاده کنم؟
 
بله. می‌توانید مدل خود را به عنوان یک مدل TensorFlow.js صادر کرده و آن را در Teachable Machine میزبانی کنید، بنابراین می‌توانید آن را در هر وبسایت یا برنامه‌ای فراخوانی کنید. همچنین می‌توانید آن را به فرمت TensorFlow و TensorFlow Lite تبدیل کرده و برای استفاده محلی دانلود کنید.
 
چه کسانی به نمونه‌های من دسترسی دارند؟
 
مگر اینکه پروژه خود را در Google Drive ذخیره کنید، نمونه‌های شما به هیچ سروری ارسال نمی‌شوند - و حتی در این صورت، در Google Drive شما، بنابراین داده نمونه همچنان متعلق بهشماست. وقتی مدل را آموزش می‌دهید، آموزش در تب مرورگر شما انجام می‌شود و هیچ چیزی به سرورها ارسال نمی‌شود.
 
 
وقتی روی "بارگذاری مدل من" کلیک می‌کنید، مدل شما در سرورهای Google منتشر می‌شود، اما نمونه‌هایی که برای ساخت مدل استفاده کرده‌اید منتشر نمی‌شوند. تنها مدل شما - برنامه ریاضی که پیش‌بینی می‌کند کدام کلاس را نشان می‌دهید - منتشر می‌شود.
 
چه کسانی می‌توانند پس از انتشار از مدل من استفاده کنند؟
 
اگر تصمیم بگیرید مدل خود را آنلاین منتشر کنید، Teachable Machine یک URL تولید می‌کند که مدل شما در آن میزبانی می‌شود. می‌توانید این لینک را با هر کسی به اشتراک بگذارید اگر می‌خواهید او از مدل شما استفاده کند - هرکسی که این لینک را داشته باشد، می‌تواند مدل شما را در پروژه‌های خود استفاده کند.
 
 
اگر یک وبسایت ایجاد کنید که آدرس URL مدل شما را فراخوانی می‌کند و شخصی کد شما را ببیند و آن آدرس URL را پیدا کند، می‌تواند آن را کپی کند و در پروژه خود استفاده کند - تماماً مانند هر تصویر یا فایل ویدیویی که در آنلاین میزبانی می‌شود. با این حال، او نمی‌تواند مدل شما را تغییر دهد.
 
توجه: همانطور که در سؤال "چه کسانی به نمونه‌های من دسترسی دارند؟" پاسخ داده شد، هنگامی که مدل خود را منتشر می‌کنید، نمونه‌های آموزشی شما با آن منتشر نمی‌شوند.

 

همچنین، برای اطلاعات بیشتر و به روزرسانی‌های دوره‌ای، می‌توانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید. از طریق لینک‌های زیر، می‌توانید به صفحات سایت در شبکه‌های اجتماعی بپیوندید: 

اینستاگرام : https://instagram.com/aiamuzmedia
یوتوب : https://youtube.com/@AIAmuz
تلگرام : https://t.me/aiamuzmedia

با تشکر از شما برای بازدید از سایت ما. امیدواریم که تجربه‌ی مفیدی را در اینجا داشته باشید.

ویدئویی برای این ابزار ثبت نشده است!